Olen värkkäämässä uutta kustomia, josta kerroinkin jo aikaisemmin. Tämä on toinen yritelmä. Olen jo kertaalleen pilannut yhden samassa posessa olleen ponin; se toimi kokeilukappaleena Montanan spraymaalille. Testasin, toimisiko graffitimaali poniin. Ei toiminut. Maali sinänsä tasoittui hyvin, mutta ponin pinta jäi tahmaiseksi. Paljon kehuttu Montana lienee kehittänyt maalinsa lähinnä seinäpintoihin eikä vinyylileluihin.

 

76cfc882132756032c3b001ac338d46a.jpg

Mutta vieraillessani viimeksi Fantasiapeleissä löysin jotakin innostavaa. Pienoismallimaaleja saa nykyään spraypurkeissa! Minä halusin testata heti. Mutta rahatilanteeni oli juuri silloin kehno. Mukava myyjä lupasi, että saan testata purkkia liikkeessä suoraan poniin, ja jos se toimii, niin voin ostaa putelin pois viikon päästä kun tili tulee. Se maksoi 10 €.

Toin ponin seuraavana päivänä paikalle. Sama myyjä oli paikalla. Astelin tiskille, löin kaljun Moondancerin pöytään ja sanoin, että nyt mulla olis se poni. Ei sitten muuta kuin testaamaan. Pahvilaatikko sai toimia roiskesuojana. Poni pantiin laatikkoon, maalipurkki avattiin, ja maalia ruiskuteltiin poniin varovaisesti ohuin kerroksin. Ja sehän toimi! Ei mennyt kuin kymmenisen sekuntia, ja poni oli kosketuskuiva. Pinta oli mattainen ja näytti erittäin tasaiselta ja hienojakoiselta. Maalipurkki laitettiin jemmaan odottamaan minua ensi viikkoon, ja minä otin ponin mukaan ja palasin töihin. Hain maalin viikon päästä ja menin kellarin harrastetiloihin maalaamaan ponin.

Eka yritys meni hiukan pieleen, sillä maalia tuli liian paksu kerros ja se lohkeili kun hioin pintaa tasaisemmaksi, mutta onnistuin korjaamaan asian jotenkuten. Poni saa nyt jäädä vähän rosoiseksi. Ensi kerralla osaan paremmin.

army-normal.jpg

redemptor1-normal.jpg